Σάββατο 28 Ιανουαρίου 2017
Ταινιούλα για προβληματισμό...
Μια ενδιαφέρουσα ταινία μικρού μήκους για τον τρόπο που μεταχειριζόμαστε τα ζώα. Υπάρχει όμως ελπίδα;
Τα βασικά στρατιωτικά σώματα του Βυζαντίου...
Δείτε το ακόλουθο βίντεο με προσοχή. Στο βίντεο αυτό θα δείτε τα βασικά στρατιωτικά σώματα του Βυζαντίου, ενώ θα ακούσετε και μια πληροφορία που θα μας χρειαστεί σε επόμενο μάθημα. Για να δούμε ποιοι είναι αρκετά προσεχτικοί...
Βιβλιοκριτική
Παρουσίαση: Δημήτρης Λ.
Τίτλος βιβλίου: Οι ναυαγοί της τηγανίτας.
Συγγραφέας: Γιάννης Ρεμούνδος
Λίγα λόγια για το βιβλίο:
Κριτική: Το βιβλίο δε μου άρεσε γιατί δεν είχε όση φαντασία περίμενα με βάση τον τίτλο του.
Βαθμολογία: 5/10
Τίτλος βιβλίου: Οι ναυαγοί της τηγανίτας.
Συγγραφέας: Γιάννης Ρεμούνδος
Λίγα λόγια για το βιβλίο:
Όλα ξεκίνησαν με την επιμονή της Αφρούλας να οδηγήσει την "Τηγανίτα", το ιστιοπλοϊκό του κυρίου Σίμου Μουσούρη. Τα παιδιά και ο κύριος Μουσούρης ξεκίνησαν για μια απλή βόλτα, αλλά η επιμονή της Αφρούλας δεν είχε όρια. Ξαφνικά συνέβη μια βλάβη. Ακολούθησαν πολλές περιπέτειες και προσπάθειες...
Κριτική: Το βιβλίο δε μου άρεσε γιατί δεν είχε όση φαντασία περίμενα με βάση τον τίτλο του.
Βαθμολογία: 5/10
Μάθημα κιθάρας 3
Μικροί μου κιθαρίστες αυτό θα είναι το τραγούδι μας. Περιμένω δουλειά λοιπόν. Οι υπόλοιποι θέλω να αρχίσετε να σκέφτεστε τα στιχάκια που λέγαμε...
Μικρός διαγωνισμός...
Όποιος επιθυμεί συνεχίζει την ακόλουθη ιστορία. Ύστερα είτε μου στέλνετε την ιστορία σας με mail, είτε μου τη δίνετε γραπτώς την Τρίτη. Στη συνέχεια θα ψηφίσετε την καλύτερη και ο νικητής θα κερδίσει μια έκπληξη...
Αφήστε τη φαντασία σας να ξεχυθεί και καλό γράψιμο μικροί μου συγγραφείς!
"Δεν έχω ιδέα τι συνέβη. Πάντως είτε ο κόσμος μεγάλωσε, ή εγώ είχα μικρύνει απότομα. Η αυλή του σχολείου φάνταζε πια τεράστια. Πρέπει να ήμουν τόσο μικρός όσο κι ένα χαλίκι..."
Παρασκευή 27 Ιανουαρίου 2017
Ανακοίνωση επταμελούς
Η υπουργός εσωτερικών, Στέλλα ανακοινώνει ότι κάθε Δευτέρα και μετά από κλήρωση 5 μαθητές θα αναλαμβάνουν το καθάρισμα της τάξης, το οποίο θα περιλαμβάνει ξεσκόνισμα και καθαριότητα θρανίων. Τα καθαριστικά θα τα παρέχει ο δάσκαλος.
Να μάθουμε σιγά σιγά να φροντίζουμε περισσότερο την τάξη μας που αποτελεί άλλωστε το δεύτερο σπίτι μας.
Πέμπτη 26 Ιανουαρίου 2017
Περήφανος δάσκαλος...
Χθες κάποια πιτσιρίκια μου με έκαναν πραγματικά περήφανο. Εντόπισαν ένα πρωτάκι που καθόταν μόνο του και όταν το ρώτησαν τι συμβαίνει, εκείνο αποκρίθηκε ότι μερικά παιδιά το κοροϊδεύουν ότι είναι βρώμικο. Οι μαθητές μου έτρεξαν, βρήκαν τα συγκεκριμένα παιδιά, προσπάθησαν να τους εξηγήσουν ότι αυτό που κάνουν είναι λάθος και παράλληλα ενημέρωσαν κι εμένα για να κάνω κάτι. Μπράβο σας. Μόνο με πράξεις αλλάζει ο κόσμος!!!
Η γνώμη των παιδιών...
Άρθρο και φωτογραφίες από τους μαθητές: Γιώργο, Σπύρο, Ευθύμη, Δέσποινα και Άννα-Μαρία.
Το σχολείο μας έχει πολλά καλά στοιχεία και μας αρέσει πολύ, αλλά χρειάζεται και κάποιες αλλαγές. Πιστεύουμε λοιπόν ότι:
Το σχολείο μας έχει πολλά καλά στοιχεία και μας αρέσει πολύ, αλλά χρειάζεται και κάποιες αλλαγές. Πιστεύουμε λοιπόν ότι:
- Χρειάζεται περισσότερη καθαριότητα για να μειωθούν τα σκουπίδια στο δασάκι.
- Καλό θα ήταν να φυτέψουμε λουλούδια στα παρτέρια για να ομορφύνει το σχολείο μας.
- Χρειάζονται καινούρια διχτάκια στις μπασκέτες και προστατευτικά στρώματα για να μη χτυπάμε.
- Πρέπει να λεοτουργήσει ο ανελκυστήρας για πιο εύκολη μετακίνηση όσων χρειάζονται βοήθεια.
- Πρέπει να στρωθεί καλύτερα το προαύλιο για να μην σκοντάφτουμε.
- Κάποιοι ανεμιστήρες χρειάζονται επισκευή για να μη ζεσταινόμαστε το καλοκαίρι.
- Στην πίσω αυλή χρειάζεται ένα πιο γερό στήσιμο στα κάγκελα για να μην πέσουμε κάποια στιγμή κάτω.
- Πρέπει να επισκευαστούν κάποια παγκάκια που έχουν σπάσει.
- Ωραίο θα ήταν να ζωγραφίσουμε τους τοίχους, για να ομορφύνει η εικόνα τους.
Με μικρές πινελιές το σχολείο μας μπορεί να γίνει τέλειο.
ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ
Επειδή αύριο έχουμε την επίσκεψή μας, σκέφτηκα να σας φρεσκάρω λίγο τη μνήμη...
Για την παρουσίαση πατήστε εδώ.
Για την παρουσίαση πατήστε εδώ.
Τετάρτη 25 Ιανουαρίου 2017
Ενημέρωση
Ενημερώνω ότι επιτέλους λύθηκε το τελευταίο πρόβλημα του blog. Πλέον μπορείτε να πατάτε "Τέχνες" και να βρίσκετε εκεί όλες τις σχετικές αναρτήσεις.
Για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νέοι...
Είχαμε μια κουβέντα χθες με τον Αναστάση και τον Δημήτρη και σκέφτηκα να σας δείξω πώς ο αθλητισμός μπορεί να είναι αληθινή μορφή τέχνης...
Για εξάσκηση στις ζώνες βλάστησης...
Αφού μελετήσετε μπορείτε να κάνετε την ακόλουθη δραστηριότητα για να σιγουρευτείτε ότι τα καταλάβατε.
Τήξη - Πήξη
Μέχρι να μου δώσουν εγγράφως την άδεια οι γονείς, δεν μπορώ να ανεβάσω δικό μας πείραμα. Οπότε θα πρέπει για την ώρα να δείτε αυτό το βίντεο. :)
Βιβλιοκριτική - "Ο πλανήτης του δεν ξέρω πού"
Παρουσίαση: Θανάσης
Τίτλος: Ο πλανήτης του δεν ξέρω πού
Συγγραφέας: Γιολάντα Πατεράκη
Λίγα λόγια για το βιβλίο:
Ο σοφός επιστήμονας Χάρι Μέντ έφτιαξε ένα ρομπότ - κατασκευαστή, τον Σκάμπιο. Εκείνο κατασκεύασε ένα διαστημόπλοιο, τον Λιρ, με το οποίο η οικογένεια θα ταξίδευε σε διάφορους πλανήτες. Επισκέφτηκαν τη Σελένη, την Αφροδίτη και τέλος τον πλανήτη του δεν ξέρω πού. Γνώρισαν τους κατοίκους και έζησαν συναρπαστικές εμπειρίες.
Κριτική:
Το βιβλίο μου άρεσε γιατί ήταν συναρπαστικό, είχε αγωνία και ήταν ενδιαφέρον.
Τίτλος: Ο πλανήτης του δεν ξέρω πού
Συγγραφέας: Γιολάντα Πατεράκη
Λίγα λόγια για το βιβλίο:
Ο σοφός επιστήμονας Χάρι Μέντ έφτιαξε ένα ρομπότ - κατασκευαστή, τον Σκάμπιο. Εκείνο κατασκεύασε ένα διαστημόπλοιο, τον Λιρ, με το οποίο η οικογένεια θα ταξίδευε σε διάφορους πλανήτες. Επισκέφτηκαν τη Σελένη, την Αφροδίτη και τέλος τον πλανήτη του δεν ξέρω πού. Γνώρισαν τους κατοίκους και έζησαν συναρπαστικές εμπειρίες.
Κριτική:
Το βιβλίο μου άρεσε γιατί ήταν συναρπαστικό, είχε αγωνία και ήταν ενδιαφέρον.
Τρίτη 24 Ιανουαρίου 2017
Θερμότητα - Θερμοκρασία
Βίντεο της εκπαιδευτικής τηλεόρασης σχετικά με το μάθημά μας. Είναι το ίδιο πείραμα με αυτό που κάναμε στην τάξη.
Βήματα σύνταξης.
1ο βήμα: Βρίσκω το ρήμα.
2ο βήμα: Ρωτώ "ποιος;"
3ο βήμα: Ρωτώ "τι;" (Αν η απάντηση τοποθετεί το υποκείμενο σε κάποια κατηγορία, τότε έχω κατηγορούμενο)
4ο βήμα: Ρωτώ "πού;" "πώς;" "πότε;"
Δεν είναι δύσκολο αν ακολουθείτε πάντα τα παραπάνω βήματα. Το θέμα είναι, όπως και στη ζωή, να κάνεις τις σωστές ερωτήσεις τη σωστή στιγμή...
2ο βήμα: Ρωτώ "ποιος;"
3ο βήμα: Ρωτώ "τι;" (Αν η απάντηση τοποθετεί το υποκείμενο σε κάποια κατηγορία, τότε έχω κατηγορούμενο)
4ο βήμα: Ρωτώ "πού;" "πώς;" "πότε;"
Δεν είναι δύσκολο αν ακολουθείτε πάντα τα παραπάνω βήματα. Το θέμα είναι, όπως και στη ζωή, να κάνεις τις σωστές ερωτήσεις τη σωστή στιγμή...
Μουσική για την τάξη;
Ακούστε το ακόλουθο κομμάτι και πείτε αύριο τη γνώμη σας.
Θα θέλατε να ακούμε τέτοιου είδους μουσική στην τάξη μας;
Θα θέλατε να ακούμε τέτοιου είδους μουσική στην τάξη μας;
Δευτέρα 23 Ιανουαρίου 2017
Βοήθεια για το συντακτικό...
Συγκεντρωτικός πίνακας όλων των ονομάτων των κεφαλαίων 17 - 22
Πνιγήκαμε στα
ονόματα!!!!!
·
Χοσρόης:
βασιλιάς των Περσών
·
Ηράκλειος:
αυτοκράτορας του Βυζαντίου που πολέμησε τους Πέρσες και πήρε πίσω τον Τίμιο
Σταυρό.
·
Πατριάρχης
Σέργιος: δάνεισε χρήματα στον Ηράκλειο.
·
Μάγιστρος
Βώνος: μαζί με τον Σέργιο υπερασπίστηκαν την Κωνσταντινούπολη.
·
Μωάμεθ:
προφήτης που δημιούργησε την ισλαμική θρησκεία και ένωσε τους Άραβες.
·
Λέων Γ΄ ο
Ίσαυρος: αυτοκράτορας του Βυζαντίου που
νίκησε τους Άραβες.
·
Καλλίνικος:
δημιούργησε το υγρό πυρ.
·
Νικηφόρος
Φωκάς: αυτοκράτορας που έδιωξε τους Σαρακηνούς απ’ την Κρήτη και συμμάχησε
με τους Ρώσους για να νικήσει τους Βούλγαρους.
·
Κάρολος
Μαρτέλος: νίκησε τους Άραβες στο Πουατιέ.
·
Βασίλειος
Διγενής: ο πιο γνωστός από τους Ακρίτες.
·
Ρατισλάβος:
Σλάβος αρχηγός που ζήτησε από τον αυτοκράτορα Μιχαήλ τον εκχριστιανισμό του λαού του.
·
Φώτιος:
πατριάρχης που ήταν υπεύθυνος για τον εκχριστιανισμό των Σλάβων.
·
Κύριλλος
και Μεθόδιος: αδέρφια από τη Θεσσαλονίκη, που εκχριστιάνισαν τους Σλάβους και
τους χάρισαν το κυριλλικό αλφάβητο.
·
Κρούμος:
Βούλγαρος βασιλιάς που λεηλάτησε τη Θράκη και πολιόρκησε την Κωνσταντινούπολη.
·
Νικηφόρος
Α΄: σκοτώθηκε πολεμώντας τον Κρούμο.
·
Βόγορης:
βαφτίστηκε χριστιανός και πήρε το όνομα Μιχαήλ.
·
Συμεών:
Βούλγαρος βασιλιάς που σπούδασε στην Ελλάδα και επιτέθηκε στο Βυζάντιο.
·
Σαμουήλ:
Βούλγαρος βασιλιάς που έφτασε λεηλατώντας ως την Πελοπόννησο.
·
Νικηφόρος
Ουρανός: Βυζαντινός στρατηγός που νίκησε τους Βούλγαρους στον Σπερχειό
ποταμό.
·
Βασίλειος
ο Β’: νίκησε τους Βούλγαρους στο Κλειδί, κατέκτησε τη Βουλγαρία και έμεινε
γνωστός ως Βουλγαροκτόνος. Επίσης εκχριστιάνισε τους Ρώσους.
·
Ιωάννης
Τσιμισκής: έδιωξε τους Ρώσους από τα βυζαντινά εδάφη.
·
Όλγα:
Ρωσίδα δούκισσα που βαφτίστηκε Χριστιανή.
·
Βλαδίμηρος:
Ρώσος ηγεμόνας που νυμφεύτηκε την κόρη του Βασίλειου Β΄, την Άννα.
Ένα πανέμορφο τραγούδι...
Αστεράκια μου το έχουμε ακούσει και στην τάξη, ελπίζω να σας ηρεμήσει και να σας χαλαρώσει.
Κυριακή 22 Ιανουαρίου 2017
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)