Παρασκευή 24 Φεβρουαρίου 2017

Καλό τριήμερο!!!

Ο δάσκαλος παίρνει την οικογένεια και φεύγει για τριήμερο. Εύχομαι σε όλους και όλες να περάσετε τέλεια αυτές τις μέρες με την οικογένειά σας. Ένα μικρό διαγωνισματάκι έχετε μονάχα, οπότε πιστεύω θα χαλαρώσετε αρκετά!!! Πολλά φιλιά!


Ο πληθυσμός της Ελλάδας.

Κι η μονομαχία συνεχίζεται...

Τα κορίτσια πέτυχαν σήμερα μια εμφατική νίκη μειώνοντας σε 3 - 1 το σκορ. Τα αγόρια έχουν ακόμα το πλεονέκτημα, το πρωτάθλημα όμως έχει πολύ δρόμο. Την Τρίτη έχουμε...

Πέμπτη 23 Φεβρουαρίου 2017

Κούρδισμα κιθάρας.

Ο καλός ο κιθαρίστας πρέπει να μπορεί να κουρδίσει την κιθάρα του και χωρίς κουρδιστήρι. Τι λέτε; Δοκιμάζουμε;


Μετατροπές μήκους.

Μια βοήθεια για να μάθετε πιο εύκολα το τρένο των μετατροπών!


Ερωτήσεις για το διαγώνισμα ιστορίας.

Σας γράφω εδώ μόνο τις ερωτήσεις χωρίς τις απαντήσεις για να μπορέσετε να κάνετε εξάσκηση μετά το διάβασμα, αν και απ' ότι είδα σήμερα τα ξέρετε όλα!!! Καλό διάβασμα καμάρια μου!

Ερωτήσεις ιστορίας.

Α) Λέων Γ΄ ο Ίσαυρος και Κωνσταντίνος Ε΄.
Νομοθεσία: Ποιους δύο νόμους δημοσίευσε; Σε ποια γλώσσα;
Διοίκηση: Σε τι χώρισε την αυτοκρατορία; Ποιους έβαλε να  φρουρούν τα σύνορα;
Εκκλησία: Ποια είναι τα μέτρα που πήρε για να περιορίσει τη δύναμη της εκκλησίας;
Εικόνες:Τι απαγόρευσε; Πώς ονομάστηκε η περίοδος; Ποια ήταν η αφορμή και ποια η αιτία που οδήγησε τον αυτοκράτορα να απαγορεύσει τη λατρεία των εικόνων; Σε ποιες παρατάξεις χωρίστηκε ο λαός; Πόσα χρόνια κράτησε; Ποιος έδωσε τη λύση, πώς και πότε; Τι αποφασίστηκε; Πότε γιορτάζουμε το γεγονός;
Β) Μακεδονική δυναστεία.
Νομοθεσία: Με ποιο νόμο ρύθμισαν το εμπόριο; Τι γνωρίζετε για το νόμο του αλληλέγγυου;
Διοίκηση: Ποιους έδιωξαν από τα νησιά; Τους Σαρακηνούς
Πανεπιστήμια: Ποιοι ίδρυσαν το πρώτο πανεπιστήμιο; Πώς ονομαζόταν; Ποιοι δίδαξαν εκεί; Σε ποια γλώσσα γίνονταν τα μαθήματα; Ποια άλλη σχολή λειτουργούσε στην Κωνσταντινούπολη; Τι δουλειά έκαναν εκεί οι μοναχοί; Ποιοι ανέλαβαν αυτό το έργο; Ποιοι αυτοκράτορες ήταν και συγγραφείς; Πώς ονομάστηκε η εποχή αυτή;
Η ζωή στην επαρχία: Πού χτίζονταν τα χωριά; Ποιο ήταν το κεντρικό κτίριο του χωριού; Τι γινόταν εκεί κάθε χρόνο; Πού ζούσαν οι κάτοικοι (φτωχοί και δυνατοί); Ποια ήταν τα βασικά προϊόντα που φρόντιζαν όλοι να έχουν; Τι δουλειές έκαναν οι γυναίκες; Ποια ήταν τα κύρια επαγγέλματα των ανδρών; Τι υπήρχε σε κάθε χωριό και το μοιράζονταν οι κάτοικοί του;
Δεν αρκούν αυτά. Πρέπει να διαβάσετε ολόκληρα τα κεφάλαια 23, 24, 25, 26, 27!!!!



Κανόνες συλλαβισμού

Υπενθύμιση...

Θυμίζω ότι πρέπει αύριο να φέρετε όσοι έχετε το ακόλουθο παιχνίδι...

Μονομαχία

Το 3 - 0 έκαναν σήμερα τα αγόρια νικώντας σε άλλον έναν αγώνα. Σήμερα έγινε ένα πραγματικό ντέρμπι, αλλά τελικά επικράτησαν η ομάδα των αγοριών. Είμαι σίγουρος όμως ότι τα κορίτσια θα ανακάμψουν. Αύριο έχουμε...

Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου 2017

S.O.S. για όλους τους κιθαρίστες.

Σήμερα θυμόμαστε τη συγχορδία sol. Θα μας χρειαστεί πολύ στη συνέχεια!!!


Κορίτσια εναντίον αγοριών...

Μέχρι στιγμής οι δύο ομάδες έχουν δώσει τρεις σκληρές μάχες. Τα αγόρια προηγούνται 2 - 0 (είχαμε και μια ισοπαλία), αλλά δεν πρέπει ποτέ να υποτιμάμε τα κορίτσια. Μην ξεχνάτε ότι κάπως έτσι είχαμε ξεκινήσει και πέρσι. Τρίτο παιχνίδι αύριο... Παιχνίδι συλλαβιστό...

Γρίφος

Σε αρκετούς οι τελευταίοι γρίφοι φάνηκαν εύκολοι. Για να σας δω τώρα καμάρια μου!!! Θέλω και εξήγηση. Όχι απλώς να διαλέξετε μια απάντηση στην τύχη. Βοηθάω λίγο. Υπάρχει και ένα κρυμμένο μοτίβο. Μια πράξη που λείπει...

Αχ Ελλάδα σ' αγαπώ


Το ακόλουθο τραγούδι μου έρχεται στον νου κάθε φορά που σκέφτομαι το "Παραμύθι χωρίς όνομα".
Ακούστε το και προσπαθήστε να το συνδέσετε κι εσείς με την παράσταση που είδαμε σήμερα.


Φιλανθρωπικό παζάρι.



Υπενθυμίζω ότι σε λίγες μέρες θα γίνει το παζάρι που διοργανώνει η κυρία Αθηνά. Τα χρήματα θα διατεθούν για φιλανθρωπικούς σκοπούς. Μπορείτε να φέρετε παλιά παιχνίδια, βιβλία, ρούχα, παπούτσια, όχι μόνο δικά σας αλλά και των γονιών σας (π.χ. κάποιο φουλάρι). Καλό είναι να συμμετέχουμε όλοι και όλες σε αυτές τις δράσεις.

Τρίτη 21 Φεβρουαρίου 2017

Περίμετρος ορθογωνίου

Το βίντεο αυτό θα σας βοηθήσει για το ορθογώνιο της άσκησης α. Τα ίδια ακριβώς ισχύουν και για το πλάγιο παραλληλόγραμμο της ίδιας άσκησης!!!


S.O.S.

Παρακαλώ όσοι το δείτε πείτε το και στους υπόλοιπους. Αύριο να φέρετε όλοι χάρακες!!!!!!!!!!!

Περίμετρος τετραγώνου

Μια μικρή βοήθεια που μπορεί να σας φανεί χρήσιμη στη σημερινή εργασία!


Υποτακτική - Προστακτική

Παρακλήσεις αλλά και διαταγές είχε το πρόγραμμα σήμερα. Τα παιδιά ετοίμασαν σύντομα θεατρικά με υποτακτικές και προστακτικές και τα παρουσίασαν στην τάξη. Νικήτρια αναδείχθηκε η ομάδα του Άγγελου, της Ειρήνης, του Δάμου, της Στέλλας και του Γιώργου. Συγχαρητήρια παιδιά. Πολύ καλή δουλειά.

(Στο δωμάτιο βρίσκεται μια οικογένεια με τρία παιδιά. Το ένα από αυτά είναι άρρωστο)

Μαμά: Να πιεις το φάρμακό σου, για να γίνεις καλά.

Παιδί α: Μα είναι αηδία.

Μπαμπάς: Να φας τουλάχιστον το φαγητό σου.

Παιδί α: Αφήστε με ήσυχο!

Μαμά: Καλά, όταν θα είσαι στο νοσοκομείο και θα κλαις, θα μου λες ότι είχα δίκιο αλλά εγώ δε θα σε ακούω, γιατί θα είμαι στην πισίνα και θα πίνω χυμό μαζί με τ' αδέρφια σου.

Παιδί α: Δε θα το κάνετε αυτό;

Παιδιά β και γ: Φυσικά και θα το κάνουμε.

Μητέρα: Κοιμήσου Άγγελε...

(Οι γονείς και τα παιδιά β και γ βρίσκονται στην πισίνα)

Μητέρα: Να βουτήξετε στην πισίνα.

Παιδιά: Γιούπι!

(Μετά από αρκετή ώρα)

Μπαμπάς: Βγείτε αμέσως από το νερό!

Παιδιά: Καλά ντε!

Με κόκκινο χρώμα είναι η υποτακτική και με πράσινο η προστακτική.




Επικίνδυνα μίγματα...


Δε μας πέτυχε όσο θα θέλαμε, αλλά μια ιδέα την πήραμε. Έτσι δεν είναι;


Λίγα λόγια για την αυριανή μας εκδρομή...

Η παράσταση που θα δούμε βασίζεται στο βιβλίο της Πηνελόπης Δέλτα, "Παραμύθι χωρίς όνομα".
Το βιβλίο αυτό γράφτηκε το 1910 και είναι πιο επίκαιρο παρά ποτέ.

Υπόθεση: 


Τα γεγονότα της ιστορίας συμβαίνουν σε μια φανταστική χώρα, που ονομάζεται «Χώρα των Μοιρολάτρων» (ο τόνος σκόπιμα στο «-λά-»). Βασιλιάς της χώρας αυτής είναι ο Αστόχαστος (ή «Ασυλλόγιστος» στις πρώτες εκδόσεις του έργου) και βασίλισσα η Παλάβω. Ο γιος τους ονομάζεται Συνετός και οι κόρες τους Ζήλιω, Πικρόχολη και Ειρηνούλα. Η ιστορία αρχίζει όταν ο Αστόχαστος έχει οδηγήσει τη χώρα του στην απόλυτη κατάρρευση, στην οικονομική χρεοκοπία και στην αδυναμία επιβιώσεως, ενώ οι άνθρωποι έχουν αρχίσει να εγκαταλείπουν τον τόπο τους. Σε τέτοιο σημείο έχει φθάσει η κατάπτωση του κράτους, ώστε το εγκαταλείπει και ο ίδιος ο πρωθυπουργός παίρνοντας μαζί του ό,τι είχε απομείνει στο δημόσιο ταμείο. Το κράτος επιβιώνει μόνο χάρη στην οικονομική βοήθεια από τα γειτονικά βασίλεια, όπου βασιλεύουν ο «Εξάδελφος Βασιλιάς» και ο «Θείος Βασιλιάς». Μέχρι που μία ημέρα, αντί για την επόμενη «δόση» της οικονομικής βοήθειας φθάνει ένα καλάθι που περιέχει μία γαϊδουροκεφαλή...


Πιστεύω ότι θα σας αρέσει πολύ!!!

Οι κάτοικοι της υπαίθρου.

Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου 2017

Μάθημα κιθάρας (φα και ντο)


Περίμετρος...

Καλό είναι να ρίξετε όλοι μια ματιά ώστε αύριο να είναι ευκολότερη και ταχύτερη η δουλειά μας!

Για την παρουσίαση πατήστε εδώ.

Ταξίδι στο Βυζάντιο.



Ταξίδι στον χρόνο σήμερα για την τάξη μας. Νικήτρια αναδείχθηκε η ομάδα του Αντζελίνο, του Ευθύμη, του Σπύρου, της Δέσποινας και της Έλενας. Συγχαρητήρια παιδιά. Πολύ καλή δουλειά.

Η χρονομηχανή ήταν επιτέλους έτοιμη. Μπήκαμε μέσα αγχωμένοι αλλά και ανυπόμονοι. Πατήσαμε τη χρονολογία 532 μ.Χ. Καθώς ταξιδεύαμε βλέπαμε πολλές εικόνες του εαυτού μας και των γονιών μας όταν ήμασταν μωρά. Νιώθαμε αγωνία για το τι θα δούμε στη συνέχεια. Η Δέσποινα λιποθύμησε γιατί ζαλίστηκε. Όλοι τρέξαμε να τη συνεφέρουμε. Φτάσαμε… Αφήσαμε τη χρονομηχανή μας πίσω από έναν μεγάλο βράχο. Περπατήσαμε για λίγα λεπτά. Μπροστά μας είδαμε το αποτέλεσμα της Στάσης του Νίκα. Η Έλενα είδε τους νεκρούς και άρχισε να ουρλιάζει απ’ τον φόβο της. Τρέξαμε να κρυφτούμε πίσω από ένα δέντρο. Κάποιοι στρατιώτες μας πέρασαν για επαναστάτες και μας έχωσαν στη φυλακή. Ο Αντζελίνο και ο Σπύρος προσπάθησαν να εξηγήσουν στους φρουρούς ότι είμαστε απ’ το μέλλον, αλλά εκείνοι δε μας πίστεψαν. Ήμασταν όμως τυχεροί. Πριν από λίγο καιρό ο Αντζελίνο είχε βρει ένα κλειδί σ’ ένα παλιό μπαούλο. Ήταν ένα οικογενειακό κειμήλιο. Το κλειδί ταίριαζε στην πόρτα. Ανοίξαμε και φύγαμε στις μύτες των ποδιών μας. Καθώς φεύγαμε συναντήσαμε έναν άντρα. Ήταν φτωχός. Φορούσε σκισμένα ρούχα και μιλούσε παράξενα τα ελληνικά. Μάλλον είχε τρελαθεί, γιατί θεωρούσε τον εαυτό του αυτοκράτορα. Μας ξενάγησε στην Κωνσταντινούπολη. Ύστερα γυρίσαμε στη χρονομηχανή μας και πήγαμε πίσω στην εποχή μας. Ήταν η πιο ωραία περιπέτεια που είχαμε ζήσει ποτέ στη ζωή μας.

 

Το ποδόσφαιρο...

Άρθρο: Άγγελος, Θανάσης, Σπύρος, Δημήτρης Λ.

    Το ποδόσφαιρο είναι ένα ομαδικό άθλημα που παίζεται ανάμεσα σε δύο ομάδες των έντεκα παικτών με μια σφαιρική μπάλα. Ο ποδοσφαιρικός αγώνας διεξάγεται σε ένα ορθογώνιο γήπεδο με φυσικό ή τεχνητό χλοοτάπητα πράσινου χρώματος και ένα τέρμα σε κάθε πλευρά. Σκοπός κάθε ομάδας είναι να οδηγήσει την μπάλα στο αντίπαλο τέρμα, δηλαδή να βάλει γκολ (από την αγγλική λέξη goal, που σημαίνει σκοπός) ή αλλιώς να σκοράρει όπως λέγεται στην ποδοσφαιρική γλώσσα. Οι παίχτες χειρίζονται την μπάλα κυρίως με τα πόδια αλλά και με τον κορμό ή το κεφάλι. Η ομάδα που θα επιτύχει τα περισσότερα γκολ κερδίζει.
     Το ποδόσφαιρο είναι σήμερα το πιο δημοφιλές άθλημα στον κόσμο. Στις αρχές του 21ου αιώνα ασχολούνται με αυτό περισσότεροι από 250 εκατομμύρια άνθρωποι σε περισσότερα από 200 κράτη. Το ποδοσφαιρικό παιχνίδι παίζεται σε διάφορα επίπεδα. Μπορεί να είναι φιλικό με λιγότερους ή περισσότερους από έντεκα παίχτες, παιδιά ή ενήλικες, σε ένα οποιουδήποτε μεγέθους γήπεδο, με δύο τυχαία αντικείμενα ως τέρματα. Φτάνει όμως και ως το επαγγελματικό επίπεδο, με επαγγελματίες ποδοσφαιριστές, αυστηρή τήρηση των κανονισμών και χιλιάδες θεατές να παρακολουθούν τον αγώνα με κομμένη την ανάσα. Ανώτατη οργανωτική αρχή του ποδοσφαίρου είναι η FIFA, η οποία διεξάγει την κορυφαία ποδοσφαιρική διοργάνωση, το Παγκόσμιο Κύπελλο (Μουντιάλ), κάθε τέσσερα χρόνια.

Ορολογία: διαιτητής, βοηθοί διαιτητή, offside, foul, penalty, out, πλάγιο out, corner