Σάββατο 1 Απριλίου 2017

Ανακοίνωση Υπουργείου Παιδείας.

Το φετινό σχολικό έτος δε θα ολοκληρωθεί στις 15 Ιουνίου, αλλά στις 30 Ιουνίου, ενώ το επόμενο σχολικό έτος θα ξεκιήσει 1η Σεπτέμβρη αντί για 12.

Μην αγχώνεστε μικρά μου. Θα φροντίσω τις επιπλέον μέρες να παίζουμε παιχνίδια και να κάνουμε δραστηριότητες. Λίγες μέρες παραπάνω είναι. Θα αντέξουμε και θα περάσουμε καλά.

Μουσική καλημέρα.

Καλημέρα πιτσιρίκια μου. Σκέφτηκα να σας ευχηθώ σήμερα με ένα δικό μου κομμάτι. Ελπίζω να σας αρέσει και να σας ταξιδέψει.


Παρασκευή 31 Μαρτίου 2017

Gospel

Σήμερα μιλήσαμε για τη σκληρή ζωή των μαύρων σκλάβων στις βαμβοκοφυτείες της Αμερικής. Οι άνθρωποι αυτοί βρήκαν όμως τον τρόπο να αντέξουν. Και τον βρήκαν υμνώντας τον Θεό μέσα από τη μουσική τους που ονομάστηκε gospel. Μια μουσική που σύντομα θα γεννούσε τη blues, jazz, soul. Τους ευχαριστούμε...


Όγκος



Το δικό μας πείραμα σχετικά με το πώς μετράμε τον όγκο ενός σώματος. Ευχαριστούμε πολύ τον Θανάση και τον Ευθύμη για την πολύτιμη βοήθειά τους.


Ερωτήσεις για το διαγώνισμα ιστορίας.

Διαγώνισμα στην ιστορία τη Δευτέρα μικρούλια μου και για να είμαι ειλικρινής δεν έμεινα ιδιαίτερα ευχαριστημένος από τη σημερινή επανάληψη. Ξέρω ότι έχετε κουραστεί, αλλά περιμένω να κάνετε τη δουλειά που πρέπει!!!

Ερωτήσεις για το διαγώνισμα ιστορίας.
1.   Τι γνωρίζετε για τους Σελτζούκους Τούρκους; (Από πού ήρθαν, ως τι υπηρέτησαν αρχικά, ποια θρησκεία διδάχτηκαν,  ποιον είχαν αρχηγό, ποια εδάφη κατέκτησαν, ποιος αυτοκράτορας προσπάθησε να τους αντιμετωπίσει, πού και πότε έγινε η μάχη, τι συνέβη εκεί;) – Κεφάλαιο 29.
2.  Τι γνωρίζετε για τους Νορμανδούς; (Από πού ήρθαν, ποιες περιοχές κατέκτησαν, ποια οδό ακολούθησαν, ποιος αυτοκράτορας τους αντιμετώπισε, από ποιους ζήτησε βοήθεια και τι τους έδωσε ως αντάλλαγμα;) - Κεφάλαιο 29.
3.  Τι γνωρίζετε για τις σταυροφορίες; ( Ποια ήταν η αιτία, ποια ήταν η αφορμή, γιατί ονομάστηκαν έτσι, ποιος αυτοκράτορας ζήτησε τη βοήθεια του Πάπα;) - Κεφάλαιο 30 α.
4.  Τι έγινε στην 4η σταυροφορία; ( Πού είχαν συγκεντρωθεί οι σταυροφόροι, ποιο ήταν το σχέδιο, ποιων τα πλοία θα χρησιμοποιούσαν, ποιος εμφανίστηκε, πού πήγαν τελικά;) – Κεφάλαιο 30 α.
5.  Πότε έγινε η άλωση της Πόλης; - Κεφάλαιο 30 α.
6.  Ποια ήταν τα 4 κράτη που δημιουργήθηκαν μετά την άλωση; Τι γνωρίζετε για το καθένα από αυτά; - Κεφάλαιο 30 β.
7.  Τι σημαίνει ο δικέφαλος αετός; - Κεφάλαιο 30 β.
8.  Τι γνωρίζετε για την ανάκτηση της Πόλης; ( Ποιος ήταν αυτοκράτορας, ποιος ήταν ο στρατηγός, πώς τα κατάφερε, πότε έγινε η ανάκτηση της Πόλης;) – Κεφάλαιο 31.
9.  Ποιοι είναι οι νέοι εχθροί που εμφανίστηκαν στο βορά, τη δύση και την ανατολή; - Κεφάλαιο 31.
10.      Γιατί η Θεσσαλονίκη αναπτύχθηκε τόσο πολύ; - Κεφάλαιο 32.
11.      Ποιο κίνημα αναπτύχθηκε στην πόλη; Τι ζητούσαν και τι πέτυχαν; Για πόσο καιρό κυβέρνησαν; - Κεφάλαιο 32
12.      Τι σημαίνει ακμή και τι παρακμή;

 

Αγροτική παραγωγή.

Πέμπτη 30 Μαρτίου 2017

Ο εφιάλτης της Περσεφόνης.

Σκεφτόμουν σήμερα πόσο άσχημος έχει γίνει ο κόσμος. Μοιράζομαι μαζί σας το υπέροχο αυτό τραγούδι και σας παρακαλώ να είστε εσείς εκείνοι που θα ξαναφέρουν την ομορφιά.


Τετάρτη 29 Μαρτίου 2017

Βαθμοί.

Αγαπημένα παιδιά θέλω να σας πω μέσα από την καρδιά μου ότι οι βαθμοί είναι απλώς αριθμοί και οι αριθμοί δεν μπορούν να δείξουν σε κανέναν το ποιοι είστε. Ούτε να χαίρεστε ούτε να λυπάστε. Μονάχα να γίνεστε κάθε μέρα καλύτεροι. Κι όταν λέω καλύτεροι εννοώ άνθρωποι πάνω και πέρα απ' όλα!!!

Δράση Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων.

Ο Σύλλογος Γονέων του σχολείου μας πήρε μια εξαιρετική πρωτοβουλία. Αφιέρωσαν χρόνο και μεράκι, έφτιαξαν υπέροχες λαμπάδες και στη συνέχεια τις πούλησαν με στόχο να συγκεντρωθούν χρήματα για να αγοραστούν καινούριοι πίνακες. Χίλια ευχαριστούμε!!!

Μόμπιλο.

Βρήκαν και τη θέση τους μέσα στην τάξη. Μόνο να μη μας έρθουν στο κεφάλι!!!

Μόμπιλο.

Δείτε τώρα τα μόμπιλό μας έτοιμα να διακοσμήσουν την αίθουσά μας!!!


Κατασκευές.

Σήμερα υπήρξαμε ιδιαίτερα δημιουργικοί. Κατασκευάσαμε τα δικά μας μόμπιλο και χρειαστήκαμε μόνο ξύλα, χαρτόνια και καλή διάθεση. Δε χρειάζονται χρήματα για να ομορφύνουμε τον χώρο μας.

 Σχεδιάζουμε έναν κύκλο.
 Κόβουμε τον κύκλο με προσοχή.
 Κάνουμε μια τρύπα.
 Ζωγραφίζουμε και τις δύο πλευρές του κύκλου.
 Δένουμε ένα κομμάτι σπάγκο στον κύκλο και στο                                                                                    ξύλο.


Τρίτη 28 Μαρτίου 2017

Βαθμοί 2ου τριμήνου.

Μην έχετε άγχος για αύριο. Τα έχετε πάει καλά. Μην ξεχάσετε όμως να πείτε στους γονείς σας ότι 12:00 - 13:00 θα προσέλθουν όσοι το όνομά τους αρχίζει από Β-Λ και 13:00 - 14:00 όσοι το όνομά τους αρχίζει από Μ-Τ. 

Υπενθύμιση.

Παρακαλώ να φέρετε όλοι αύριο χάρακες και διαβήτες για την κατασκευή μας!!!

Ενεργητική - Παθητική Σύνταξη.

Σας χρωστώ το 2ο θεατρικό που ψηφίσατε χθες. Το έγραψε η ομάδα της Βικτώριας, της Στέλλας, της Θεοδώρας, του Αναστάση και του Δημήτρη Β. Καλή σας ανάγνωση λοιπόν.

Με κόκκινο η ενεργητική και με πράσινο η παθητική σύνταξη.

(Τα παιδιά διαβάζουν τα μαθήματά τους όταν πλησιάζει η μαμά.)

Μαμά: Διαβάσατε τα μαθήματά σας;

Θεοδώρα: Όχι ακόμη. Κάνουμε την ενεργητική και παθητική σύνταξη. Μπορείς να μας βοηθήσεις;

Μαμά: Ναι. Λοιπόν, εγώ τρώω παγωτό. Κάντε την παθητική σύνταξη.

Στέλλα: Το παγωτό τρώγεται από μένα.

(Η πόρτα χτυπά. Μπαίνει μέσα ο παππούς.)

Παππούς: Τι σας φέρνω, τι σας φέρνω! (Κουβαλά ένα κουτί.) Ποιος θα διαβάσει τις οδηγίες;

Μπαμπάς: Θα διαβαστούν από μένα. 

(Ο μπαμπάς βγάζει ένα PS4 από το κουτί και τα παιδιά ενθουσιάζονται.)

Μπαμπάς: Συνδέουμε το Α καλώδιο με το Β.

Παιδιά: Τα καλώδια συνδέθηκαν από μας.

Παππούς: Δεν άκουσα!!!

Μπαμπάς: Συνδέουμε τη συσκευή στην πρίζα.

Θεοδώρα: Η συσκευή συνδέθηκε στην πρίζα από εμένα.

Μπαμπάς: Τι λέτε για ένα παιχνίδι;

Παιδιά: Γιούπι!!!

Οθωμανοί Τούρκοι.

Ενεργητική - Παθητική Σύνταξη.

Αυτό είναι ένα βιντεάκι για όσους ακόμα δυσκολεύονται στη μετατροπή ενεργητικής φωνής σε παθητική. Ελπίζω να σας φανεί χρήσιμο. Αν ακούσετε με προσοχή θα αναγνωρίσετε και την κορούλα μου να κοπανά την πόρτα!!!






Δευτέρα 27 Μαρτίου 2017

Ενεργητική - Παθητική Σύνταξη.

Τα παιδιά κλήθηκαν σήμερα να δημιουργήσουν θεατρικά κείμενα με μετατροπές ενεργητικής και παθητικής σύνταξης. Τα πήγαν υπέροχα και οι τέσσερις ομάδες. Δυστυχώς όμως, όπως πάντα επιλέχθηκαν με ψηφοφορία μόνον οι δύο που ισοψήφησαν. Ξεκινάμε με την ομάδα της Άννας Μαρίας, της Ειρήνης, του Άγγελου, του Γιώργου και του Αντζελίνο.

Με κόκκινο είναι η ενεργητική και με πράσινο η παθητική σύνταξη.

(Είναι τα γενέθλια του Γιώργου. Όλοι είναι μαζεμένοι γύρω από την τούρτα και εύχονται στον Γιώργο.)

Όλοι: Και όλοι να λένε να ένας σοφός.

Άννα Μαρία: Τώρα θα φέρουμε το δώρο σου.

(Ο Άγγελος του κλείνει τα μάτια και ο Αντζελίνο σπρώχνει το κουτί.)

Αντζελίνο: Άνοιξέ το!

(Ο Γιώργος ανοίγει το κουτί και μέσα βλέπει ένα αγωνιστικό τηλεκατευθυνόμενο)

Γιώργος: Τι είναι αυτό; Πώς δουλεύει;

Ειρήνη: Να διαβάσουμε τις οδηγίες.

(Η Ειρήνη παίρνει στα χέρια τις οδηγίες.)

Ειρήνη: Πρώτα ξεβιδώστε το καπάκι στο πίσω μέρος και τοποθετήστε τις μπαταρίες.

Άννα Μαρία: Ορίστε. Το καπάκι ξεβιδώνεται από εμένα.

Άγγελος: Οι μπαταρίες τοποθετούνται από εμένα.

Γιώργος: Μετά;

Ειρήνη: Πατήστε το κουμπί.

Άννα Μαρία: Το κουμπί δεν πατιέται!

Ειρήνη: Σε περίπτωση που το κουμπί δεν πατιέται, επιστρέψτε τη συσκευή.

Γιώργος: Θέλω το παιχνίδι μου!!! (Λέει παραπονιάρικα ο Γιώργος.)


2ος Λογοτεχνικός Διαγωνισμός.

Ολοκληρώθηκε η ψηφοφορία σήμερα και νικητές αναδείχθηκαν δύο ταλαντούχοι ποιητές, ο Δάμος και ο Θανάσης, που ισοψήφησαν στις προτιμήσεις του κοινού λαμβάνοντας ο καθένας από 7 ψήφους. Όπως είχα ανακοινώσει στην έναρξη του διαγωνισμού, τα ποιήματα των δύο διακριθέντων θα συνδυαστούν και θα μεταμορφωθούν σε ένα τραγούδι!!! Μέσα από την καρδιά μου συγχαρητήρια τόσο στους δύο νικητές όσο και σε όλους τους συμμετέχοντες.   

Παθητική και Ενεργητική Σύνταξη.

Ζηλωτές.

Επειδή δεν είναι καλό να αφήνουμε καμία απορία αναπάντητη, θέλω να εξηγήσω σήμερα την προέλευση του ονόματος "Ζηλωτές". Προέρχεται λοιπόν από το αρχαίο ελληνικό ρήμα ζηλόω - ζηλώ. Σημαίνει τον θρησκευτικά φανατισμένο. Αργότερα η σημασία της λέξης άλλαξε και σήμαινε πλέον "μάχομαι παθιασμένα (με ζήλο) για έναν σκοπό". Στην περίπτωση των Ζηλωτών της Θεσσαλονίκης αυτός ο σκοπός ήταν η υπεράσπιση των δικαιωμάτων των φτωχών πολιτών.